Αλλωστε, η επένδυση στην γνώση και στη νέα γενιά θα πρέπει να είναι πράγματα αυτονόητα, καθώς δεν έχουμε, νομίζω, και πολλά άλλα παρόμοιας αξίας αγαθά από τα οποία να ελπίζουμε ότι θα φέρουν την πρόοδο και την εξέλιξη.
Το ζήτημα, βέβαια, είναι αν δίνουμε στα παιδιά μας όλα εκείνα τα απαραίτητα εφόδια για να μπορέσουν με καλές προϋποθέσεις να κάνουν αυτό το ταξίδι στον κόσμο της γνώσης και της πνευματικής καλλιέργειας.
Διότι έχουμε πάρα πολλά, δυστυχώς, παραδείγματα που μας δίνουν το δικαίωμα να αμφιβάλλουμε για το κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί μεταλαμπαδεύουν τη γνώση στα παιδιά μας, για το κατά πόσο παρέχουν την εκπαίδευση που στο πλαίσιο του λειτουργήματός τους οφείλουν να προσφέρουν.
Εχουμε, επίσης, αρκετά παραδείγματα, δυστυχώς, που μας δίνουν το δικαίωμα να αμφιβάλλουμε για το κατά πόσο η Πολιτεία φροντίζει ώστε να είναι στο μέγιστο δυνατό βαθμό προετοιμασμένη για να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες προκειμένου να κυλάει χωρίς προβλήματα η εκπαιδευτική διαδικασία.
Δεν είναι λίγες οι φορές που παρατηρούνται καθυστερήσεις στην προμήθεια των βιβλίων στα παιδιά, έλλειψη χώρων για να κάνουν με άνεση τα μαθήματά τους, μεγάλες καθυστερήσεις στη δημιουργία συνθηκών για την κατασκευή νέων σχολείων, που είναι απαραίτητα για να καλύψουν τις ανάγκες που υπάρχουν.
Κάλλιστα θα μπορούσε κάποιος να προσθέσει και την έλλειψη αξιολόγησης, ή την αδιαφορία πολλών δασκάλων και καθηγητών, η οποία, κυρίως, οφείλεται στην μη αξιολόγηση.
Η αντιμετώπιση προβλημάτων όπως αυτά που παραπάνω αναφέρθηκαν, αλλά και άλλων, ασφαλώς, είναι ένα διαχρονικό ζητούμενο για την Πολιτεία.
Η οικονομική κρίση, εξάλλου, έκανε ακόμη πιο δύσκολα τα πράγματα. Παρόλα αυτά, όπου υπάρχει σχέδιο, βούληση, καθημερινή προσπάθεια για να λύνονται τα προβλήματα στα σχολειά μας, το αποτέλεσμα είναι ορατό.
Και με την ευκαιρία, αξίζει να σημειωθεί ότι σε μεγάλο βαθμό αυτό εξαρτάται από την τοπική αυτοδιοίκηση, από τις σχολικές επιτροπές, από τους διευθυντές των σχολείων.
Στους δήμους που οι έχοντες την αρμοδιότητα συνεργάζονται αποτελεσματικά και κάνουν καλά την δουλειά τους, τα σχολεία και σωστά θερμαίνονται τον χειμώνα και όποια ζημιά προκύπτει αποκαθίσταται ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια των μαθητών.
Εφόσον, λοιπόν, υπάρχει σωστή στρατηγική από την πλευρά της Πολιτείας, η Τοπική Αυτοδιοίκηση κάνει καλά την δουλειά τους, οι δάσκαλοι έχουν συναίσθηση της ευθύνης του λειτουργήματός τους και οι γονείς στηρίζουν όλη αυτή την προσπάθεια, η παιδεία μπορεί να είναι πολύ καλύτερη στην χώρα μας.
Από την έντυπη έκδοση της Metrosport