Ξέρετε, η χθεσινή ανακοίνωση-συμπαράσταση του Μητροπολίτη Πειραιά Σεραφείμ, προς τον Βαγγέλη Μαρινάκη, μοιάζει με την τελευταία ιστορία του Σήφη του Κροκόδειλου. Ο οποίος, ενώ στην αρχή παρουσιαζόταν ως ένα άγριο σαρκοβόρο ερπετό επικίνδυνο για την δημόσια τάξη, ξάφνου μεταλλάχτηκε σε μια συμπαθέστατη γουστερίτσα και παράλληλα σε τουριστική ατραξιόν.
Τα τηλεοπτικά μέσα φρόντισαν με τον αφελή, ατεκμηρίωτο όσο και εκ του πονηρού( συχνά κατευθυνόμενο) επικίνδυνο τρόπο τους, ένα πρόβλημα ουσίας να το μετατρέψουν σε μαντινάδα. Πριν λοιπόν προλάβει η υπόθεση να πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης (ίσως αργήσει) ο μητροπολίτης Σεραφείμ σε καθαρά εκκλησιαστική γλώσσα ( ακαταλαβίστικη στην πλειονότητα του εκκλησιάσματος) με γραπτή δήλωση του, χρησιμοποιώντας ακόμη και δικονομικούς όρους ( σε ότι αφορά τα εισαγγελικά ευρήματα και στοιχεία), υπερασπίστηκε την αθωότητα του Μαρινάκη, καταλήγοντας. « Ολη αυτή η απαράδεκτη υπόθεση αναφορικά με τον Πρόεδρο της ΠΑΕ Ολυμπιακός είναι πομφόλυγα η οποία εντός ολίγου χρόνου θα διαρραγεί μετά κρότου». Διευκρινιστικά αναφέρω πως «παμφόλυγα» αρχαϊστί σημαίνει φουσκάλα στο δέρμα γεμάτη υγρό και όχι …βόμβα μολότοφ.
Καραμπινάτη παρέμβαση στη δικαιοσύνη ή προειδοποίηση; Και τα δυο είναι οπωσδήποτε κατακριτέα από ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της εκκλησίας. Θα ήταν θεμιτά όσο αναμενόμενα , από την Θύρα 7 των οπαδών του Ολυμπιακού. Από τον Σεραφείμ όμως; Δεν γνώριζε άραγε τους κανόνες του σχήματος του, τους οποίους διδάχθηκε σε όποια θεολογική σχολή κι αν φοίτησε; Ότι ένας από αυτούς διακονεί; «Ηεκκλησία δεν κάνει πολιτική γιατί η πολιτική προϋποθέτει κόμμα, δηλαδή κομμάτι, ενώηΕκκλησία είναι καθολική, πού θα πει για όλους και για πάντα». Είναι όμως και στη πράξη απολίτικος ο λόγος του Μητροπολίτη Σεραφείμ και απλά η παρέμβαση του ήταν μια φυσιολογική συμπαράσταση σ ένα φιλάνθρωπο, όπως παρουσιάζεται ο Βαγγέλης Μαρινάκης; Για να δούμε. Αντιγράφω τα όσα έγραφαν οι εφημερίδες (κατόπιν σχετικών καταγγελιών) τον καιρό των εκλογών για τα έργα και ημέρες του Παναγιωτάτου.
«Εδώ και καιρό επισημαίνουμε - με αποτέλεσμα ύβρεις και απειλές από ανώνυμους - τις «παρέες» του Μητροπολίτη Σεραφείμ με τον Μαρινάκη και άλλους «πατριώτες» και «Χριστιανούς»: Από την ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΗΡΙΞΗ του Πειραιώς στην υποψηφιότητα Μώραλη στον Δήμο Πειραιά, μέχρι τις καταγγελίες για διανομή ψηφοδελτίων του σε Ιερούς Ναούς της περιοχής, φωνάζουμε πως είναι απαράδεκτη η στάση ενός Ιεράρχη που βγάζει συνεχώς πύρινες ανακοινώσεις για πλείστα όσα θέματα, αλλά φροντίζει ταυτόχρονα όχι απλώς «να τα έχει καλά» με ισχυρούς εφοπλιστικούς και άλλους κύκλους, όχι απλώς να συμμετέχει ενεργά στην πολιτική, αλλά και να επηρεάζει». Πώς; Με πολλούς τρόπους, αλλά κυρίως με την εκμετάλλευση της ένδειας των σημερινών μνημονιακών Ελλήνων. Η διανομή τροφίμων στους πένητες. Εγραφε ο Τύπος για συγκεκριμένο περιστατικό. « Η διανομή έγινε στο υπόγειο της εκκλησίας, παρουσία και ευθύνη του ιερέα.
Ρόλο κομματάρχη του συνδυασμού Μώραλη – Μαρινάκη στον Πειραιά, φαίνεται πως έχει αναλάβει ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ. Μπαράζ καταγγελιών φθάνουν για νέο γύρο ωμής παρέμβασης από ιερείς, οι οποίοι -σε πολλές περιπτώσεις- επιδόθηκαν σε προεκλογική… κατήχηση υπέρ των Μώραλη – Μαρινάκη. Ενδεικτική είναι η καταγγελία, ότι σε εκκλησίες του Δήμου πραγματοποιήθηκε ευχέλαιο για τον πατέρα του Βαγγέλη Μαρινάκη, ενώ σε εκκλησία στον Άγιο Νείλο ο ιερέας αποκάλεσε τον πρόεδρο του Ολυμπιακού «ευεργέτη της πόλης και της πατρίδας ». Κι ας μη ξεχνάμε βέβαια τον πρώην δήμαρχο Πειραιά Βασίλη Μιχαλολιάκο του οποίου , σύμφωνα πάντα με τον Τύπο: «εντύπωση προκάλεσε η καταγγελία του πως έπεσε θύμα τραμπουκισμών σε εκλογικά τμήματα και το κάλεσμά του προς τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση να τον προστατεύσουν από απειλές για τη ζωή του. Νωρίτερα είχε δηλώσει με έμφαση πως κάποιοι βιάστηκαν να πανηγυρίσουν και πως απευθύνεται στους ελεύθερους πολίτες του Πειραιά και όχι στα διαπλεκόμενα». Και ποια είναι αυτά τα περίφημα διαπλεκόμενα;
Ουδέποτε τα αποκάλυψε, ενώ το υποσχέθηκε, αφού την βραδιά των αποτελεσμάτων ανέκρουσε πρύμναν, εν ονόματι δήθεν τάχα της ενότητας για το καλό της πόλης. Τι εννοεί ο ποιητής, δηλαδή εγώ; Απλή η απάντηση σαν το αυγό του Κολόμβου. Η παρέμβαση Σεραφείμ μόνο τυχαία δεν ήταν. Οποιοι ακόμη κατατάσσουν την Εκκλησία σε μια ταπεινή ομάδα υπηρετών, του Θεού και του εκκλησιάσματος του, μπορεί να είναι θρήσκοι, δεν είναι όμως και πιστοί. Η δύναμη της τεράστια. Τα παρακλάδια της ατέρμονα. Ο επηρεασμός της απροσδιόριστος. Ο Σεραφείμ μίλησε και οι έχοντες ώτα τον άκουσαν και κατάλαβαν. Στο μέλλον, εγώ είμαι σίγουρος, και ο Φαταούλ ο επικίνδυνος κροκόδειλος θα μετονομασθεί σε …Σήφη και θα μεταλλαχτεί σε μια χαρά, τσαχπινιάρα και γουρλίδικια μάλιιτα γουστερίτσα. Όπως όλες οι γουστερίτσες. Εντελώς αθώα δηλαδή .Να μου το θυμάστε.