Πληροφορίες από την Αθήνα αναφέρουν ότι η κυβέρνηση σκέφτεται να καταργήσει το αθλητικό κανάλι της ΕΡΤ, την ERTSports. Λέγεται ότι θέλει να αλλάξει τη φυσιογνωμία της ΕΡΤ και ότι πρόθεσή της είναι η νέα φυσιογνωμία να μη συνδέεται με το ποδόσφαιρο. Θα είναι λάθος.
Πρώτα – πρώτα, το κανάλι δεν είναι αποκλειστικά ποδοσφαιρικό. Αθλητισμός δεν είναι μόνο το ποδόσφαιρο και η ERTSports δεν καλύπτει μόνο το ποδόσφαιρο. Κι ύστερα, ποια πρέπει να είναι η φυσιογνωμία της ΕΡΤ; Αν δεν προβάλλει το κρατικό κανάλι ενημέρωση και πολιτισμό, δεν έχει λόγο ύπαρξης.
Κι ένα σημαντικό κομμάτι του πολιτισμού είναι ο αθλητισμός. Οπότε το σκεπτικό αυτό απλά δεν στέκει. Δεν είναι λογικό. Δεν δικαιολογεί επ’ ουδενί μια πιθανή απόφαση για την κατάργηση του αθλητικού καναλιού της ΕΡΤ.
Αν πάλι όντως υφίσταται θέμα, αλλά ο λόγος είναι αυτός που υποψιάζομαι, δηλαδή καθαρά οικονομικός, πάλι για τεράστιο λάθος θα πρόκειται. Για να υποστηριχθεί ένα σοβαρό αθλητικό κανάλι χρειάζονται σοβαροί και πολλοί δημοσιογράφοι, χρειάζονται σοβαρές και πολλές εκπομπές, χρειάζονται φυσικά και πολλές ζωντανές μεταδόσεις. Ολα αυτά κοστίζουν. Και επειδή μιλάμε για δημόσια τηλεόραση, τα πληρώνουμε εμείς.
Για να μην επιβαρύνει, λοιπόν, τον κρατικό προυπολογισμό η κυβέρνηση και για να μην προκαλέσει τη δυσφορία του Ελληνα πολίτη με έξοδα τα οποία θα φαίνονται παράλογα με δεδομένη τη δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ακόμη η χώρα, είναι πιθανό να θέλει να μετατρέψει την ERTSports σε ένα κανάλι με πολύ λιγότερα κόστη λειτουργίας. Αυτή, όμως, είναι η εύκολη και, ταυτόχρονα, ανούσια λύση. Υπάρχει και η άλλη, η πιο δύσκολη, αυτή που ποτέ, δυστυχώς, δεν επιχειρήθηκε από καμία κυβέρνηση και από καμία διοίκηση της ΕΡΤ, πολύ απλά γιατί οι πάντες βολευόντουσαν στην δημοσιοϋπαλληλίστικη νοοτροπία.
Η δημιουργία ενός εμπορικού τμήματος που θα… σφυράει. Που θα λειτουργεί στα πρότυπα ενός ιδιωτικού καναλιού. Που θα “ξεσκίζεται” δηλαδή να μαζεύει διαφημίσεις για να εξασφαλίζει έσοδα, πολλά περισσότερα από τα έξοδα, ώστε να προκύπτουν σταθερά κέρδη. Ενός άριστα οργανωμένου εμπορικού τμήματος που θα συγκροτείται από στελέχη - πωλητές που θα κρίνονται ανά μήνα, ανά εξάμηνο, ανά έτος, ανάλογα με το αν πέτυχαν τους στόχους τους. Στην ΕΡΤ περιμένουν μια ζωή να πέσουν οι διαφημίσεις από τον ουρανό.
Κανείς δεν τις “κυνηγάει” γιατί κανείς δεν κρίνεται για τις επιδόσεις του και γιατί κανείς δεν κινδυνεύει με απόλυση για να προσληφθεί κάποιος άλλος πιο ικανός. Ετσι, προφανώς δεν μπορεί να υποστηριχθεί ένα κανάλι υψηλών απαιτήσεων και υψηλού κόστους, αλλά αν κι αυτή η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίσει την πρόκληση με δυναμικό τρόπο, η δημοσιοϋπαλλίστικη αντίληψη, που ζει και βασιλεύει στη δημόσια ραδιοτηλεόραση, ανεξάρτητα από κυβερνήσεις και ιδεολογικούς χρωματισμούς, θα έχει θριαμβεύσει για μία ακόμη φορά...
Από την έντυπη έκδοση της Metrosport