Στο Metropolis 95.5 και την εκπομπή «Παρέμβαση» με τον Κώστα Παπαζαφειρίου φιλοξενήθηκε ο υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας.
Ο κ. Ζέρβας αναφέρθηκε στις προτεραιότητές του για την πόλη και εξήγησε εκτενώς την εξαγγελία του για μείωση κατά 50% των δημοτικών τελών και γιατί μπορεί να εφαρμοστεί. Παράλληλα, δήλωσε υπέρμαχος του δημόσιου χαρακτήρα του έργου της καθαριότητας, ενώ σε ό,τι αφορά τον ΟΑΣΘ υπογράμμισε πως προτίθεται να εκπροσωπήσει ο ίδιος ως Δήμαρχος τον Δήμο Θεσσαλονίκης στο δ.σ. του ΟΑΣΘ.
Κλείνοντας, κάλεσε όλους τους πολίτες στην κεντρική προεκλογική του ομιλία το βράδυ του Σαββάτου (18/5, 19:00) στο «Βελλίδειο».
Αναλυτικά όσα είπε:
Για την εξαγγελία περί μείωσης των δημοτικών τελών κατά 50%: «Κατ' αρχάς πρέπει να τονίσουμε ότι μιλάμε για τα ανταποδοτικά τέλη φωτισμού και καθαριότητας τα οποία πληρώνει ο κάθε δημότης με τον λογαριασμό της ΔΕΗ. Σύμφωνα με τον απολογισμό του 2018, από τα 34 εκ. ευρώ που εισπράχθηκαν έμειναν στα ταμεία του Δήμου χωρίς να αξιοποιηθούν τα 20 εκατομμύρια. Από τη στιγμή που τα χρήματα αυτά δεν αξιοποιήθηκαν, προτείνουμε να επιστραφούν οριζόντια στους πολίτες ως μη οφείλαμε να τα εισπράξουμε. Ο Δήμος δεν είναι ούτε ασφαλιστικό ταμείο για να έχει αποθεματικό, ούτε κερδοσκοπικός οργανισμός. Μετά θα δούμε πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε κάθε ευρώ που παίρνουμε. Ό,τι εισπράττουμε πρέπει να το γυρίζουμε στους πολίτες ανταποδοτικά».
Για τις ελλείψεις στον Δήμο: «Όταν ο εργαζόμενος δεν έχει λάμπες, τι μπορεί να κάνει; Δεν υπάρχει γερανοφόρο στον Δήμο αυτή τη στιγμή. Άρα ο εργαζόμενος λέει στον προϊστάμενό του "να αλλάξω τι"; Όταν ο εργαζόμενος δεν έχει μέσα ατομικής προστασίας πώς να του πεις να κάνει σωστά τη δουλειά του; Γι' αυτό τον λόγο περίσσεψαν αυτά τα χρήματα».
Για τους λόγους που είναι εναντίον της ανάθεσης του έργου της αποκομιδής σκουπιδιών από ιδιώτες: «Ο Δήμος έχει περίπου 1200 μόνιμους υπαλλήλους και 300 συμβασιούχους. Παράλληλα, διαθέτει και χρήματα στα ταμεία του και εξοπλισμό. Όλοι οι όμοροι δήμοι αποδίδουν μια χαρά στο έργο της καθαριότητας με δημόσιο χαρακτήρα, διότι έχουν τα μέσα. Πώς ο Δήμος Θεσσαλονίκης, λοιπόν, λέει ότι δεν μπορεί να τα καταφέρει; Και στους εργαζόμενους τι θα πούμε; Πάτε στα σπίτια σας διότι είστε άχρηστοι; Μήπως άχρηστος είναι αυτός που δεν μπορεί να τους αξιοποιήσει;»
Για τους τρόπους παρέμβασης του Δήμου στον ΟΑΣΘ: «Βάσει του καταστατικού του ΟΑΣΘ, ο Δήμος συμμετέχει στο δ.σ. του Οργανισμού. Μέχρι τώρα, ο εκπρόσωπος του Δήμου ήταν ωσεί παρών. Ίσως έπαιρνε και μια αποζημίωση και ουδείς ενημερωνόταν. Ως δήμαρχος εγώ προσωπικά θα μετέχω στο δ.σ. του ΟΑΣΘ και θα ζητώ ενημέρωση. Την επόμενη μέρα κι εγώ με τη σειρά μου θα ενημερώνω τους δημότες στο δημοτικό συμβούλιο».
Για τον στόλο των αστικών λεωφορείων: «Πρέπει να περάσουμε στη νέα τεχνολογία. Να χρησιμοποιήσουμε αντιρρυπαντικά και ηλεκτρικά λεωφορεία. Τα διπλά λεωφορεία να φτάνουν στις παρυφές της πόλης και μετά να ακολουθεί μετεπιβίβαση των επιβατών σε μικρά ηλεκτρικά λεωφορεία με συχνότητα δρομολογίων ενός λεπτού».
Για την κατάσταση του οδικού δικτύου στην πόλη: «Το οδικό δίκτυο του Δήμου είναι συνολικά 400 χιλιόμετρα. Αυτοί οι δρόμοι είναι καθαρά φροντίδα του Δήμου. Πρόγραμμά μου είναι να εκπονήσουμε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα συντήρησης. Πρέπει να δώσουμε βάρος στη συντήρηση και μετά σε όποιες αναπλάσεις χρειάζονται. Με τις σωστές προδιαγραφές, όμως».
Για τα προβλήματα στις λαϊκές αγορές: «Πρέπει κάποιες παραδοσιακές αγορές να εκσυγχρονιστούν με τις σωστές προδιαγραφές και τους σωστούς κανόνες».
Ακούστε αναλυτικά όσα είπε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας στο Metropolis 95.5 και την εκπομπή «Παρέμβαση»: